Wednesday, August 29, 2012

Video Lagu Baru Farasu-Against The Tyranny


Setelah memulakan latihan secara giat sejak penghujung tahun lepas dan berterusan sehingga sebelum Aidilfitri 2012, Farasu sempat merakamkan klip video jamm session sebuah lagu baru kami yang bakal menjadi 'killer song' untuk album terbaru akan datang.

Video ini sekadar menjadi tarikan buat pendengar dan pengikut scene Metal tanahair. Sebagaimana yang pernah dinyatakan dalam post-post lepas, Farasu akan tampil dengan kelainan muziknya dan berbeza berbanding album sebelum ini-Menongkah Arus.

Sesi latihan ini hanya melibat aku dan Nahaq. Kami berdua cukup komited dan meletakkan keyakinan tinggi kepada potensi lagu ini sebagai petanda aras ke arah peningkatan kreativiti muzik Farasu. Kami benar-benar mahu memadam beberapa pandangan dan andaian yang mengatakan ciri & bunyi muzik dalam album Menongkah Arus menyamai Sil-Khannaz. Farasu menghormati kreativiti muzik yang dimiliki oleh Sil Khannaz tetapi tidak sekali meniru bentuk muzik yang telah dirintis oleh kuasa Metal negara itu.

'Against The Tyranny' adalah hasil kreatif Nahaq dan aku pula membuat susunan drumline. Lirik lagu ini adalah nukilan aku dalam bahasa Melayu dan telah diterjemahkan oleh Nahaq dalam bahasa Inggeris. Tunggu saja hasil mutakhir lagu ini nanti.

Selamat mendengar dan menilai!

No comments: