Wednesday, December 1, 2010

Tamat sudah Pemilihan PKR 2010

Akhirnya setelah berhempas pulas dan bertungkus lumus menjayakan pemilihan pertama 1 anggota 1 undi sejak tiga bulan lalu yang bermula pada pertengahan September 2010, seluruh petugas pemilihan dan sekreteriat Ibu Pejabat PKR dapat menghela nafas lega.
Perkara penting yang ingin aku nyatakan adalah keupayaan semua setiausaha kerja negeri yang bergandingan dengan kakitangan sekreteriat Ibu Pejabat parti yang berjaya melaksanakan tugas-tugas pemilihan walaupun berdepan dengan pelbagai karenah calon-calon bertanding yang begitu meremehkan.
Bukan untuk melontarkan kata-kata takbur atau angkuh tetapi sebagai membuktikan keupayaan semua s.u.k PKR lebih berdedikasi dan baik berbanding parti-parti dalam BN.
Rahmat Pemilihan PKR 2010 adalah keburukan yang diperlihatkan sepanjang pemilihan berlangsung telah menyerlahkan wajah-wajah sebenar arah perjuangan anggota-anggota parti yang terlibat. Seluruh manusia yang menjadi anggota PKR kini TELAH LEBIH MENGENALI pejuang sebenar yang berada dikalangan mereka.
Pemilihan PKR 2010 juga secara langsung menjadi medan 'pembersihan' watak-watak opurtunis, retorikatus, hiporkitus dan perosak-perosak yang selama ini berselindung dengan topeng perjuangan sedangkan mereka-mereka ini telah sekian lama meracuni organisasi dari dalam.
Paling menarik lagi tertarik adalah tertangkapnya seorang Ketua AMK cabang yang secara sengaja menjadi pengundi hantu semasa pemilihan pimpinan pusat di Rembau. Akibatnya ia telah memberi kegoncangan kepada pihak lain yang bertopengkan perjuangan menarik diri daripada pentas pertandingan!
Cukup sekadar aku menyentuh sedikit namun segala yang berlaku sepanjang pemilihan ini akan aku nukilkan mengikut perspektif rasional yang mampu diterima-baca-difikirkan oleh umum.

No comments: