Thursday, January 1, 2009

MCD "The Blackmoon Eclipse"


cover MCD "The Blackmoon Eclipse"

Informasi
Tahun rakaman: 2006.
Anggaran durasi: 45 minit.
Lagu:
  1. Manifesto (Intro)
  2. Gerhana Rembulan Hitam
  3. Patrasari
  4. Midnight Evil Spirit
  5. Invasion
  6. Gempita Mastika
  7. Nasyrah (instrumental)
Setelah tiga tahun selepas demo "A Millenium of Madness" diterbitkan, Farasu kembali dengan material ini- "The Blackmoon Eclipse" mcd. Kali ini, Farasu mempersembahkan senarai lagu-lagu yang lebih catchy, melodic dan thrashing berbanding material sebelum ini.

Untuk material ini, Farasu telah mengklasifikasikan konsep muziknya sebagai eastern melodic death thrash metal. Editor Krenmaut, Bentara Guru @ Sam dalam satu temuramah bersama Farasu telah mentakrifkan muzik Farasu sebagai eastern metal yang baru.

Banyak elemen telah digarapkan pada lagu-lagu dalam mcd ini. Riff-riff rock n roll, arabic, melodic yang digabungkan dengan elemen tradisi metal telah menjadikan lagu-lagu dalam mcd ini tidak jemu didengar. Walaupun ia dirakam secara live, namun ianya adalah hasil terbaik Farasu buat masa ini.

Mcd ini turut mendapat review daripada beberapa zine metal luar negara. Rata-ratanya menyatakan kualiti bunyi tidak begitu bagus tetapi memberi kredit yang baik dari segi susunan lagu, riff yang pelbagai dan melodi yang menarik.

Jika berminat dan ingin memiliki mcd ini, hubungi terus aku.
016-631 9585 (Mus)

No comments: